poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Stemplujemy książkę

Tytuł nieco zagadkowy ale....
tak właśnie będzie, podczas dzisiejszego spotkania:-) 
Przygotujemy bowiem stemplowaną kartkę używając do tego - starej książki:-)

Oto, co nam będzie potrzebne:

 

* Kartki ze starej książki (ja kupiłam swoja za złotówkę podczas wyprzedaży w bibliotece),
* Różnego rodzaju stemple (użyłam: Peonia 1, Ramka SNL/05, oraz napis Specjalnie dla Ciebie),
* Tusz bezbarwny do embossingu

 
 a także:
* kolorowe tusze Distress,
* narzędzie do tuszowania,
* puder do embossingu,
* nagrzewnica

Przystępujemy do pracy


Najpierw przycięłam sobie kawałek strony z książki, tak aby pasował do bazy mojej kartki. Następnie tuszem do embossingu, nastemplowałam na niej peonię w różnych miejscach.


Odbitki stemplowe, posypałam pudrem do embossingu, a następnie roztopiłam go przy pomocy nagrzewnicy.
W celach poglądowych, na potrzebę tego kursu użyłam niebieskiego koloru pudru aby był bardziej widoczny na zdjęciu.


W rzeczywistości użyłam białego pudru z drobinkami brokatu, który pokazuję na zbliżeniu.

Teraz możemy przystąpić do najfajniejszej części naszego kursu:-)
Przygotowujemy sobie dwa kolory tuszu Distress - najlepiej aby były w miarę kontrastujące na początek. Używając narzędzia z gąbeczką do tuszowania, nanosimy pierwszy odcień tuszu "wcierając" go w kartkę w kilku dowolnie wybranych miejscach. Powstaną nam barwne plamy, mniej więcej takie...


Wtedy zmieniamy kolor tuszu (u mnie zielony) i wypełniamy niezabarwione jeszcze miejsca.
Całość wygląda tak:


Jak widzicie, tusze zabarwiły kartkę, ale nie zakryły naszych ślicznych peonii,
które dopiero teraz są w pełni widoczne. 
Na zbliżeniu widać też, że pięknie błyszczą, dzięki roztopionemu pudrowi.


Dokładnie w ten sam sposób przygotowałam sobie ramkę


oraz napis, który umieściłam na kartce:-)


Bo chyba nie macie już wątpliwości, że koniec końców, "wystemplowałam" sobie kartkę,
używając do tego jedynie dwóch stron ze starej książki :-)
 

To jak? Czujecie się zachęceni? Mam nadzieję:-)
Pozdrawiam serdecznie


14 komentarzy:

  1. przepiękna inspiracja. świetne wykorzystanie starej kartki z książki. Dostała dzięki Twoim pomysłom drugie życie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękna praca i swietny kurs! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. cudnie i fantastyczny kursik:)

    OdpowiedzUsuń
  4. GENIALNE, GENIALNE, GENIALNE- Jestem pod wrażeniem- świetna praca, cudny kurs, genialna kartka!! super!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Woooow! Świetny pomysł! Kartka jest boska!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysłowo! świetna karteczka:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ piękna, inspirujący kurs, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Rewelacja, na pewno będę tu często zaglądać

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowny tutek, na pewno skorzystam z niego w niedalekiej przyszłości :) Wielkie dzięki ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny kurs :) już wiem co jutro zrobię z wolnym czasem :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pomysł ciekawy, świetny tutorial. Co prawda za bardzo kocham książki,żeby tak z nimi postąpić,ale efekt mi się podoba! :)

    OdpowiedzUsuń