wtorek, 17 września 2013

Stemplowane tło

Czasami wydaje nam się, że nie potrafimy zrobić np. kartki bez użycia specjalnych papierów do card-makingu  czy scrapbookingu.
Na szczęście to nam się tylko wydaje ;-)

Jeśli posiadacie w Swoich skromnych zasobach przynajmniej jedną pieczątkę z jakimkolwiek wzorem oraz różnego rodzaju tusze, możecie na prawdę zaszaleć ;-)


Wystarczy odrobina śmiałości oraz ochota i wyczarujecie tło w tonacji kolorystycznej, która akurat jest Wam potrzebna:-)
Jak to zrobić? Po prostu obejrzyjcie ten mini kurs do końca i zacznijcie działać :-)


Aby przygotować tło do mojej kartki, użyłam stempla "Damask 1" oraz tuszu Archival w kawowym kolorze. Wybrałam ten niezbyt ciemny kolor tuszu, ponieważ wzór stempla jest dość duży, a nie chciałabym, żeby wyglądał zbyt intensywnie.


Jak widać na kolejnym zdjęciu, odbiłam damask wielokrotnie obok siebie. Ponieważ stemple polimerowe są przeźroczyste, nie było to specjalnie trudne - można dokładnie dojrzeć, gdzie odciskamy naszą pieczątkę/stempel.


Kiedy odbite damski już wyschły, wzięłam tusz w bardziej kontrastowym kolorze - ciemne bordo oraz stempel z kompletnie innym wzorem - "Kwiatek 9"


Kwiatek odbiłam we wszystkich pustych miejscach pomiędzy damaskami. Ponieważ wzór wydał mi się nazbyt intensywny, trochę go stonowałam, tapując całość białym tuszem pigmentowym.
Równie dobrze można to zrobić, przecierając gąbeczką namoczoną w rozrzedzonej białej farbie, czy cieniutką warstwą gesso.
Co o tym myślicie? Czy damask i kwiatek to zbyt ryzykowny zestaw?
Dla tych, którzy są jeszcze niepewni, proponuję zrobienie tła przy użyciu jednego wzoru stempla, ale za to dwóch (lub więcej) kolorów tuszu.
Rodzaj tuszu na prawdę nie ma tu większego znaczenia, tło poniżej przygotowałam, odbijając kwiatek za pomocą tuszy Distress.


I jak Wam się podoba taka zabawa? Mnie bardzo :-)
Oczywiście nie poprzestałam na wykonaniu jedynie tła ;-)


Całą kartkę przygotowałam używając papieru wizytówkowego w kremowym kolorze :-) Oprócz wspomnianych wyżej stempli, pojawiły się też: Ramka SNL1/05, Ramka SNL1/02 oraz cytat "Przyjaciele są jak ciche anioły...".
To co? Jesteście gotowi na małe szaleństwo? Koniecznie pochwalcie się nim w komentarzach!
Ciepło pozdrawiam,


9 komentarzy:

  1. Ojej, fantastyczna zabawa ale i piękny papier. Bardzo dziękuję za tą wskazówkę. Karteczką....jestem zaskoczona i zauroczona, jest genialna!:)I barrrdzo mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  2. dobre rady zawsze w cenie , jeszcze całego tła nie robiłam ale dzięki Tobie na pewno spróbuję. Dziekuję za kurs

    OdpowiedzUsuń
  3. nie wiedziałam że tak można :) teraz będę "doświadczniejsza" :)

    OdpowiedzUsuń
  4. super kurs, dziękuję za porady. Bardzo podoba mi się tło zrobione ze stempelków, nawet tło tylko z jednym stemplem świetnie się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
  5. każdy posta jaki pojawia się na tym blogu wprawiam mnie w zadziwienie, tak prosto można wyczarować takie piękne rzeczy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie, już widzę oczyma wyobraźni śnieżynkowe tło :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak to fajnie wygląda, a wiele nie trzeba! mam stemple, także spróbuję tej metody, bo jestem zainspirowana :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Aniu fantastyczna karteczka i kursik:)

    OdpowiedzUsuń